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M1
Enviado: 15 jan 2004, 13:58
por nrs
Enviado: 15 jan 2004, 17:26
por zorlac
Sem dúvida um carro com umas linhas demasiado avançadas p+ara a sua época...mas é daqueles que só quem tem mta pasta é que pode ter um em casa, é um crime levar uma coisa destas à rua!!Isto só mesmo parado em casa tipo peça de museu!!
Enviado: 11 fev 2004, 13:52
por Mike_E30
esse carro d k ano é k é ?
p
Enviado: 11 fev 2004, 13:53
por Mike_E30
repetido por erro do internet explorer

Enviado: 11 fev 2004, 14:15
por zorlac
Segundo a minha pesquisa o 1º M1 ficou completo no dia 10 de Julho de 1978 e o ultimo no dia 13 de Fevereiro de 1981 e foram produzidos um total de 455 carros (399 de estrada e56 de competição)...no ano de 1979 forma produzidos 79 carros (41 de estrada e 38 de competição), em 1980 foram produzidas 188 unidades (178 de estrada e 10 de competição) e em 1981 foram produzidos tb 188 carros (180 de estrada e 8 de corrida)
E axo k istor esponde à tua pergunta 528i

Enviado: 11 fev 2004, 20:07
por Mike_E30
podes crer

fika fixe

Enviado: 26 mar 2004, 21:50
por darude.
Esse se que é um carro bonito

Belo wallpaper com o M1!
Enviado: 25 mai 2004, 23:32
por jnuno
Aqui vai, meus caros. Ainda me lembro de ver esta máquina na rampa da falperra, de lado, com o mário silva
[img]
http://www.martynmoore.btinternet.co.uk/bigm1.htm[/img]
quem tem imagens dos M1 a correr em portugal no início da década de 80?
jnuno
Enviado: 17 jul 2004, 17:32
por Pedro///Menezes
aqui está a história mais em concreto tirada do site não oficial dedicado ao M1:
History
Much speculation surrounded the BMW Motorsport Division in 1976 on the development of a GT race car for homologation in Group 4 and Group 5 racing. To qualify, BMW had to build at least 400 identical cars in 24 months. The car became known as the "Mid-Engined BMW M1 Project" (E26) and was started in 1976 and completed in 1980.
The Giugiaro-designed M1 was to be assembled by Lamborghini, but Lamborghini's poor financial situation and assembly delays caused BMW to move assembly to Baur, the German convertible builders. By the time production resumed, the homologation rules for international Group 5 racing had been changed. Since BMW had not met the required sales figures, the M1 went to the new Procar series instead. By the time BMW had sold enough cars, the M1 was no longer competitive for Group 5 racing. In 1981, David Cowart and Kenper Miller won the IMSA GTO category. The M1 Procars became largely featured as a support series for most Formula 1 races throughout Europe until the car was discontinued in 1981.
Production Notes:
(Provided by the M1 Register)
First car completed on July 10th, 1978
Last car completed on Feb.13th, 1981
All VINs have the same 14-digit prefix (WBS59910004301XXX) with individual 3-digit suffices. The entire production range used numbers 001 to 460, with seven numbers never used (045 to 049, 428, 431) and two Group 5 race cars built without VINs.
Production Breakdown:
1979 - 79 cars (41 road, 38 race)
1980 - 188 cars (178 road, 10 race)
1981 - 188 cars (180 road, 8 race)
Total: 455 cars (399 road, 56 race)